
Wiedza to potęga – pokaż ją w sieci!
Social media to okno na świat – stwarzają możliwość dotarcia ze swoimi komunikatami i twórczością do ogromnej liczby osób. Nie zawsze są to treści wartościowe – popularność można dziś zdobyć także, niestety, wytworami niskich lotów. Ale niech cię to nie zniechęca – social media potrzebują ludzi, którzy mają do przekazania coś interesującego. Naprawdę warto być ekspertem w social mediach. Podpowiadamy, dlaczego.
Publikowanie eksperckich treści i komentarzy w social mediach to najlepszy sposób na zbudowanie silnej i rozpoznawalnej marki osobistej. Szczególnie dobrym miejscem do tego jest LinkedIn – portal społecznościowy dla profesjonalistów, fanpage na Facebooku również się do tego nadaje, a także Instagram, YouTube, a nawet TikTok.
Prosto i ciekawie
Dzielenie się swoją w wiedzą w przystępny i atrakcyjny sposób, to prosta droga do zebrania rzeszy obserwatorów i zwrócenia na siebie uwagi mediów.
Silverką, która ma na tym polu sukcesy, jest dr Magdalena Cubala-Kucharska. Lekarka w sympatyczny sposób dzieli się swoją wiedzą i przemyśleniami w stories i na live’ach, podaje też wiedzę w pigułce w postaci infografik. Prosty przekaz jest bardzo ważny – badania wykazują, że blisko 40 proc. Polaków nie rozumie tego, co czyta, a kolejne 30 proc. rozumie w niewielkim stopniu.
Inny doktor, ale nie medycyny, Konrad Skotnicki – chemik, dzieli się na TikToku ciekawostkami o planetach, dinozaurach, ekologii i kosmosie. O nauce opowiada w bardzo angażujący, dowcipny sposób.
@doktor_z_tiktoka kto widział to w swoich oczach? ##ciekawostki ##edutok ##oczy ##biologia
♬ Blade Runner 2049 – Synthwave Goose
Powinno Cię zainteresować: TikTok? Najwyższy czas, by tam zaistnieć!
Zarobić na pasji
Ta popularność obojgu może pomagać w docieraniu do potencjalnych pacjentów (w przypadku pani doktor), może też owocować zaproszeniami do wygłaszania płatnych prelekcji i wykładów lub wydania książki. Może również doprowadzić do kontraktu reklamowego. Ale to bardziej w przypadku pasjonatów – profesjonaliści nie mogą lub nie chcą angażować się w promowanie czegokolwiek.
Sztandarowym przykładem pasji naukowej przekształconej w bardzo dochodowy biznes jest działalność Radosława Kotarskiego, który w 2012 uruchomił na YouTube kanał „Polimaty„. Dwa lata później współpracę reklamową z Bankiem Millennium. Jest twarzą kampanii banku oraz tworzy krótkie filmy edukacyjne na temat finansów – „Millematy„.
Nigdy nie jest za późno
Myślisz, że jesteś za stara / za stary na coś takiego, albo Twoja pasja i posiadana wiedza nie mogą się równać z osobami o wiedzy medycznej i naukowej? Nic bardziej mylnego. Pewna 84-letnia Włoszka, Nonna Nerina („nonna” to po włosku babcia), gdy wybuchła pandemia, zaczęła prowadzić kursy gotowania online. Można wziąć z niej przykład. Można też uruchomić analogiczny kanał z kursami robótek ręcznych, sposobami na życie zero waste czy szkoleniami z domowej produkcji kosmetyków. To, co dla Ciebie jest zwykłą umiejętnością, dla innych jest czymś, czego chcieliby się nauczyć.