konto twórcy

Przełącz się na konto Twórcy!

Swoje konto na Instagramie najczęściej traktujemy jak album ze zdjęciami, w którym przechowujemy ważne dla nas chwile zatrzymane w kadrze. Niektórzy dzielą się też na swoim profilu przemyśleniami i próbkami własnej twórczości. Jeśli chcesz zostać influencerką lub influencerem, konto prowadzone jako osobiste, będzie Cię ograniczać – brakuje mu funkcji bardzo istotnych z punktu widzenia potencjalnej współpracy z reklamodawcami. Mają je konta profesjonalne – z dwóch ich rodzajów polecamy Ci konto twórcy. Dowiedz się, dlaczego warto się przełączyć na ten tryb.

Konto twórcy przeznaczone jest dla twórców treści, artystów, liderów opinii i osób publicznych. Najistotniejsze funkcje, które odróżniają je od konta osobistego i dają mu nad nim przewagę, to dostęp do statystyk oraz możliwość promowania postów. Takie konto ułatwia również odbiorcom zorientowanie się, w czym się specjalizujesz, zapoznanie się z Twoją stroną internetową i skontaktowanie się z Tobą.

Przykładowe konto silver influencerki prowadzone w trybie „twórca” wygląda tak:

Konto twórcy na Instagramie: profil @whitehair_truth

Izabela spośród wielu kategorii opisujących specjalizację twórcy podała „Blog osobisty”. Do wyboru masz jeszcze wiele innych opcji, wśród nich na przykład Dziennikarz, Fotograf, Projektant, Twórca cyfrowy, Artysta.

Szkiełko i oko, czyli sięgnij po dane

Wgląd w statystyki daje wiele cennych informacji – istotnych z punktu widzenia zainteresowanych współpracą z Tobą firm. Dzięki nim dowiesz się, do jak szerokiego grona odbiorców docierają Twoje treści, i będziesz mieć zarys tego kim są Twoi odbiorcy – w jakich przedziałach wiekowych się mieszczą, jakie kraje i miasta najczęściej reprezentują, czy przeważają wśród nich kobiety czy mężczyźni, w jakie dni i o jakich godzinach są najaktywniejsi. Znając lepiej swoich odbiorców – ich płeć, wiek, lokalizację i czas, kiedy są aktywni, oraz widząc, jakiego typu treści mają największe zasięgi organiczne, możesz lepiej dostosowywać publikowane treści do upodobań i potrzeb odbiorców. To w dłuższej perspektywie zaowocuje przypływem followersów.

Reklama dźwignią popularności, czyli sięgnij po więcej

Promowanie postów pozwala na zwiększenie ich zasięgów – im większy budżet na reklamę, tym bardziej znaczące – oraz na dotarcie do nowych odbiorców, co również może skutkować pozyskaniem nowych followersów. Firmy nawiązujące współpracę z influencerami oczekują dużych zasięgów i najczęściej przewidują dodatkowy budżet na płatną promocję, albo oczekują, że wycena Twoich działań już ją zawiera.

Daj się znaleźć

Konto twórcy daje możliwość podania adresu swojej strony internetowej – możesz tam wpisać adres swojego bloga, strony z twórczością, profilu na Facebooku, LinkedIn czy innej platformie. Możesz też podać kontakt do siebie: adres email lub numer telefonu – to ułatwi dotarcie do Ciebie osobom i firmom potencjalnie zainteresowanym współpracą. Media coraz chętniej piszą o silver influencerach i generalnie o aktywnych, ciekawych ludziach po 50., 60., 70. roku życia oraz starszych, zapraszają ich także do programów śniadaniowych (zobacz materiał o naszych silver modelkach zrealizowany przez Dzień Dobry TVN).

Czy już wiesz, dlaczego warto przełączyć się na konto Twórcy na Instagramie? Kiedy to zrobisz, pochwal się nam oznaczając w poście nasz instagramowy profil @silvermodels_pl!

Zobacz najnowsze wpisy na naszym blogu

Zobacz pozostałe