Silver Modelki mówią NIE stereotypom

Silver Modelki mówią NIE stereotypom

W warszawskim dodatku do Gazety Wyborczej 6 maja 2022 r. ukazał się artykuł Marty Woźniak „Nie jesteśmy seniorkami, życie to nie PESEL” przybliżający perspektywę trzech kobiet – modelek 60+: Jagody, Wandy i Barbary z Silver Models. Kim są współczesne silverki i dlaczego nie chcą się nazywać seniorkami? Dlaczego też uważają, że świat marketingu i reklamy powinien odejść od nieaktualnego stereotypu?

– Zawsze jak myślę o seniorach, to nie ma tam mnie. Ja jestem jakaś inna. – mówi Jagoda Sieradzan, która w tym roku skończy 66 lat. W podobnym tonie wypowiadają się pozostałe rozmówczynie: – To pasuje do 80- i 90-latków, a na pewno nie do 50- czy 60-latków. Kojarzy mi się to z osobami z domów starców albo z moimi rodzicami. Ja jestem silverką, cieszącą się życiem. Senior to chyba stan psychiczny osób, które nie mają pasji, a ja nie jestem w tym stanie. – dodaje 63-letnia Wanda Romanowska.

Realizowanie swoich marzeń i zainteresowań, zamiłowanie do sportu, aktywność w social mediach i podejście, że wiek nie ma znaczenia – to zdecydowanie je łączy.

– Jak mogę kogoś zainspirować pasją do sportu, czy jakimś przemyśleniem, że życie to nie PESEL, to super. Jedni gotują, ja biegam, a jak się nie podoba – scrolluj dalej! – o swojej aktywności w mediach społecznościowych opowiada 69-letnia Barbara Tukendorf.

Barbara Tukendorf z Silver Models
Barbara Tukendorf z Silver Models z artykułem w warszawskiej Gazecie Wyborczej; fot. archiwum prywatne

Świat wciąż idzie do przodu, a osoby odpowiedzialne za kampanie reklamowe przeoczyły istotne zmiany w sposobie funkcjonowania sporej części dojrzałego pokolenia.

– Aż 37 proc. reklam, w których występują osoby 50+, to spoty urzędów, fundacji i kampanii społecznych – mówi Łukasz Fijałkowski, koordynator projektu Silver Models. Osoby dojrzałe wielokrotnie pokazywane są w kontekście powielającego się stereotypu: w towarzystwie czarno-białych fotografii, fotela bujanego, laski, chodzika lub drutów do dziergania. – Jednym z naszych priorytetów jest to, by skutecznie edukować osoby związane z rynkiem reklamy i uświadamiać to, jak istotne jest dopasowane podejście w komunikacji do osób 50+. To bezpośrednio wiąże się z obalaniem mitów, których dotąd nikt nie weryfikował pod kątem słuszności i które przypisują określone cechy bardzo różnorodnej grupie ponad 14 milionów Polaków. Warto podkreślić fakt, że nasz projekt to także aktywizacja zawodowa i społeczna osób dojrzałych. Dla jednych jest to możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy np. do emerytury, a dla innych przygoda i poznanie nowych, ciekawych miejsc i ludzi.

Jakimi przemyśleniami i historiami podzieliły się bohaterki artykułu? Zobaczcie na stronie: https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,28403599,nie-mowcie-na-nas-seniorki-modelki-60-chca-byc-traktowane.html

Zdjęcia bohaterek, które ukazały się w formie galerii na stronie, wykonał fot. Dawid Żuchowicz / Agencja Wyborcza.pl.

Zobacz najnowsze wpisy na naszym blogu

Zobacz pozostałe