Z dekalogu influencera: pokaż się!

„Dużo i w różnych odsłonach” – dodaje Łukasz Fijałkowski, koordynator projektów w Silver Models. Przemawiają za nim doświadczenie w realizacji kampanii z influencerami i wiedza, jak działają social media. Dużo i w różnych odsłonach, czyli jak? Dowiesz się z tego artykułu.

Ludzie w wieku od 16 do 64 lat spędzają w internecie ponad 6 godzin dziennie! Duża część tego czasu upływa im na obecności w social mediach. Tam się tak dużo dzieje! Zdjęcia, memy, filmy, linki do artykułów, posty komentujące rzeczywistość i relacjonujące wydarzenia z życia publikujących.

▪ Zobacz także wpis: Jak zostać influencerem?

Mózg żądny rozmaitości… i algorytm też!

Jako odbiorcy wyczuleni jesteśmy najbardziej na treści osób, które znamy lub które świadomie obserwujemy, bo są dla nas interesujące. Zwracamy też uwagę na posty, które odbiegają w jakiś sposób od innych, zaskakują czymś. Algorytm Facebooka również tak działa – publikowanie pod rząd kilku postów tego samego rodzaju sprawia, że kolejne mają coraz mniejsze zasięgi, czyli docierają do mniejszej liczby osób. Algorytm najwyraźniej wie, że ludzki mózg szybko się nudzi i przestaje reagować na bodźce.

Dlatego, będąc kreatorem treści i osobą publikującą je na swoich kanałach social media, należy pamiętać, żeby zachować w nich różnorodność. W przypadku konta na Instagramie – różnorodność tematyczną zdjęć. Jeżeli prowadzisz swój profil, nie bój się publikować ich często. Twoi obserwatorzy obserwują też inne osoby, nie daj więc o sobie zapominać, a tak się często dzieje, gdy nie publikujesz nic przez dłuższy czas. Możesz też zaniepokoić w ten sposób swoich najwierniejszych obserwatorów, którzy pomyślą, że coś Ci się stało.

Nie masz pomysłów na zdjęcia i posty?

Służymy pomocą! Zdjęcia, na których się pokazujesz, nie muszą być wystudiowane i perfekcyjne. Pokazuj się w różnych sytuacjach: rano przy porannej kawie czy herbacie, na spacerze, wykładzie, w drodze do teatru, na wystawie, podczas czytania książki, przy stoliku kawiarnianym, z kijkami nordic walking, na warsztatach ceramicznych, przy maszynie do szycia, podczas tańca, joggingu, jogi, w symulatorze lotów, z szydełkiem, w uścisku ze swoją drugą połową lub wnukami, z psem, kotem, w makijażu, bez makijażu, u fryzjera, w SPA, w ogródku, na wakacjach, przy pracy. Pokazuj wytwory swojej kreatywności, dziel się doświadczeniem. Daj się innym poznać z różnych stron!

▪ Przeczytaj także artykuł: Jak pozować do zdjęć w plenerze?

A co to kogo interesuje?

Interesuje. Szczególnie jeśli poza publikacją zdjęcia i okraszeniem go hashtagami, napiszesz parę zdań od siebie – co robisz, co to dla Ciebie znaczy, jakie trudności masz za sobą, jak udało się je przezwyciężyć, co czujesz w danym momencie, jak robisz to niesamowicie apetycznie wyglądające ciasto z Twojej fotografii.

Profile silver influencerów mają niepodrabialną wartość, która płynie z doświadczenia życiowego i autentyczności. Coraz chętniej obserwują je młode osoby, ale i marki trzymają rękę na pulsie, szczególnie te duże i popularne. Rozbudowując swój profil, dbając o jego aktualizowanie i zapewniając odbiorcom różnorodne treści zwiększasz szanse na współpracę reklamową. Taka współpraca to często ciekawa przygoda, do tego przynosząca wymierne profity – czyli przyjemne z pożytecznym: zastrzyk energii płynący z robienia czegoś nowego i kreatywnego, a do tego zastrzyk gotówki.

▪ Zajrzyj również do: Przełącz się na konto Twórcy!

Obawiasz się, że formalności Cię przerosną?

Od tego jesteśmy my. Agencja Silver Models powstała, żeby pomagać zaistnieć silverom, a jednocześnie wspierać Was na każdym etapie przygody, jaką jest bycie silver influencerem. Zacznij tylko działać: publikuj posty, inspiruj się innymi profilami i… rozwijaj się!

Zobacz najnowsze wpisy na naszym blogu

Zobacz pozostałe